permata Hati

permata Hati

30 January 2012

Terubat Kerinduanku

Sempena cuti raya cina cam biasala kan dh dapat cuti panjang dah jadi satu kemestian orang2 kita ni wajib balik kg...org lain sambut raya kita lak bz menjemmedkan jalan dan aku salah sorang drpdnya...lagi pn bukan slalu dpt cuti panjang ni....w/pn baru bln lepas blk kg tp x tau naper rasa cam nk blk jgk kt kg...klu dh dlm fikiran ni asyik igt nk blk kg jer mesti dh macam2 plan nk wat...awl2 lagi dh bgt kt hubby nk gi shopping kat Mundok,tmpt hot utk shopping brg2 murah..igtkan lepasla,tp hubby x bg,awl2 x dpt permission...so xleh nk shoppingla,bukan aper,kt Mundok tu kirenyer bersempadan ngan siam so skang tempat tu tgh bergolak...terlalu byk sekatan oleh polis...xpela,nk wat camner...xder rezeki....so,petang Jumaat abih keje kitorang trus gerak...sampai kg dalam kul 5am,jalan pn ok,nk kate jem aderla skit2 jer...dgn keadaan ank2 masih lagi x sehat and aku sdiri pn still lagi demam mmg rasa penat sgt2,sehari suntuk la kitorang ank beranak tido x sedarkan diri...masuk ari ke-2 dh ok skit...part yg best klu blk kg ni mestila mentekedarah...hahaha...puas ati rasanya blk sminggu ni,berbaloi.....mcm2 aku rembat...nasi kerabu,nasi berlauk,kuih muih semua aku sumbat...kuih ulat bulu,golek lengo,kuih lapis,cek mek,roti kukuh..wah,memang x hengat dunia dibuatnyer...mee muso pn aku sempat melantak jgk,dh jadi cam satu kemestian plak...asl blk kg jer mesti menyinggah kt kedai mee tu..memang TERBAEK!!!lagi satu,nasi ikan bakar tawar cicah ngan budu...w/pn ari2 pagi petang siang malam dok ngadap lauk tu jer,nasi mesti bertambah punyala...sampaikan my superheroes pn makan x berhenti dagu...hubby aku lagi la,tmbh lak ader tempoyak..memang syiokkk beb...itu bab makan...ini bab shoping lak,w/pn hajatku nk shoping kt Mundok x kesampaian,dpt pegi Pengkalan Kubor pn jadikla...demi memenuhi kehendak isteri tersayang(kononnyer)my hubby bwkla jgk isterinya yg byk cekadak ni ke saner...bukan nk beli aper pn,sajer nk jenjalan...hahaha...tp dlm nk jenjalan tu kopak jgkla,biasala tu dh name tmpt shoping,x kan nk tgk jer kan?ala,bukan selalu pn,skali skala jer....biler dh blk sini,rasa cam ader jer yg x kene..makan nasi cam tawar,payau sumer ader...ermmm,agk2 bilerla aku leh blk trus dok kg?nk wat camner,dh rezekiku kt sini,nk x nak tunggula aku pencen br leh bermastautin kt kg...huhuhu...