permata Hati

permata Hati

25 January 2013

N3 Jumaat......

Dikala makin dekat ngan due ni makin berdebor plok raso...cam baru 1st time plok nk branok...gedebar kenaling ado blako doh loni...huhuhu....nk bercerita kat blog pn xde mood rase...tp sbb dh lame sangat x bercorat coret luangkan masa gak jap.....klu ikutkan lagi 2 mgg due nih....klu nk di ikutkan pegnen kali ni sikit punya mencabar....kene minum air gula so hal....pastu ade kencing manih plok.....tiap 2 mgg keno gi amik daroh untuk check BSP.....selang sehari kene jumpa doktor lak....huishhhh...memey penat giler dowhh....itulah pengorbanan aku utk bb ke-3 nih.....dengan sakit2 badan lagi...skali dh terlentang jangan arapla nk bangun ngan mudahnyer.....nk kene bergolek golek dulu baru leh bangun....tido malam pn x brape nk lena....huhuhu....tp syukur alhamdulillah w/pn byk dugaan...aku masih mampu mengharunginyer....hahaha.....syahdu tul.....kire okla klu nk banding ngan owang lain yg mabuk2 sampai xleh nk bangun...aku memey dr ank sulung sampai yg nk kuar ni xde alahan lgsg...alhamdulillah.....x sabar pn ader nk nunggu si tecit ni kuar tgk dunia.....preparation sumer dh setel.siap dh letak dlm kete...kang ape2 emergency xderla panik sgt kan???nama pn dh ader dah,tp yg gegel jer,sbb ikut nalurinyer cam gitula...tp klu dpt boboi itu kite serah kat walidnyer bagi nama....pandai2la walidnyer pilih nama nanti...huhuhu.....disebabkan aku ade kes km ni,doktor bgt yang aku kene admit sblm 7hb Feb jika lum jugak bersalin sblm tarikh tu...takut jadik aper2 kat bb n ibunyer...mintak2 xde masalah aper....kedudukan baby skang pn kepala dh ke bawah.....dah dok laluan dah...jadi aku arap dia kuar sblm due date la......and hope anak aku ni nanti selamat kuar and sehat walafiat hendaknyer...klu ikutkan branak sblm ni abang2nyer sumer kuar awal.....arap yang ni pn camtu gakla.....sejarah kelahiran anak pertama,due 7/3 tp kuar 24/2.....admit wad dlm kul 8pg,masuk labor room kul 12.30pm,kuar menjengok ibunyer lbh kurang kul 1pm....dok dlm wad smlman esok pagi dh kuar.....2nd baby lak due awl bulan 10 tp x igt tarikh,kuar tgk dunia 24/9.....stat sakit kul 5am,gi spital kul 7am,trus masuk labor room,kul 8.24am selamat bersalin....kul 2pm dh leh balik umah.....yang ketiga lak camner ek???tunggu jelaaa.....